Večeras je u velikoj dvorani održano predavanje “Svađanje u školi” te predstavljene tri praktične metode rješavanja sukoba između djece od 2 do 18 godina: metoda Litigare bene (Dobro se svađati) za djecu od 2-10 godina, Vršnjačka medijacija za učenike od 10 do 18 godina i Friendship Cards (Kartice prijateljstva). One su ujedno i predmet istraživanja trogodišnjeg Erasmus+ KA2 projekta Arguing at School (2021.-2024.) koji okuplja 10 partnera iz 6 europskih zemalja (Italija, Hrvatska, Rumunjska Malta, Francuska i Belgija).
Predavači: Julian Sainz Fournier (Malta), Elena Passerini (Italija), Sonja Kersten iz Osijeka te Viktoria Samsa iz OŠ Ivan Goran Kovačić Vrbovsko prikazali su sukob kao priliku za gradnju boljih i kvalitetnijih odnosa uvježbavanjem potrebnih vještina.
Zašto je dobro posvađati se? Kako prepoznati svoje osjećaje i osjećaje drugih, zauzeti se za sebe i izraziti svoje potrebe? Kako pregovarati i postići dogovor na dobrobit obiju strana samo su neka od pitanja na koja su nam predavači dali odgovore utemeljene na dugotrajnim istraživanjima.
Izuzetno je važno da i odrasli (odgajatelji, učitelji, stručni suradnici, roditelji) rade na vlastitom osobnom razvoju i osvijeste u kojoj mjeri njihova uvjerenja, iskustva iz djetinjstva, osjećaji i potrebe utječu na njihove reakcije u dječjim svađama.